עצבו את ביתכם לחורף

עצבו את ביתכם לחורף

"חורף הוא זמן לנוחות, לאוכל טוב וחמימות, למגע היד החברית ושיחה ליד האש, זהו הזמן לבית". Edith Sitwell

החורף בפתח מביא עמו צבעים, ניחוחות וחמימות ביתית שרובנו מצפים לה ונהנים ממנה. האם עלינו להכין את הבית על מנת שיהיה ערוך ומוכן לקבל את פני החורף? האם קיים עיצוב חורפי? האם עלינו להצטייד באביזרים מיוחדים לקראת החורף?

כמובן שאין אנו מעצבים את הבית בכל פעם שעונת השנה מתחלפת, אך עלינו להתאים את סביבת המגורים שלנו בהתאם לעונה ולעיתים אף לעשות שינויים קלים, על מנת להיות מוכנים. כאשר אנו רוצים להתאים את הבית לחורף, ראשית עלינו לבדוק מהי הפינה או החלל שאנחנו הולכים לבלות בו הכי הרבה. לפני שנתחיל לחשוב על העיצוב ראשית יש לבדוק כמה דברים בסיסיים:

* אחרי עונת קיץ ארוכה, כדאי לוודא שמערכות החימום פועלות כשורה.

* חשוב מאוד לבדוק את האיטום של כל חלקי הבית (גג, קירות, חלונות) כדי שלא נבזבז משאבים על חימום ש"יברח" מהחלל הפנימי ולא יעשה את העבודה.

 * אם גיליתם סדקים בין משקוף החלון לקיר החיצוני, כדאי לאטום אותם בחומרים המבוססים על 100% סיליקון.

* ודאו כי פתחי הניקוז שמחוץ לבית לא חסומים למעבר מים, על מנת למנוע הצפות.

אחרי שבדקתם והכנתם את הבית לחורף אפשר להיכנס פנימה ולהתחיל לפנק את עצמכם ואת ביתכם. בדרך כלל בחורף אנחנו מארחים ומתארחים יותר ומאוד אוהבים להתכרבל ולהתחמם, ולכן גם צריכים יותר מקומות אירוח. כלומר, הסלון צריך מקומות ישיבה נוספים. איך נארגן זאת? ניתן להוסיף פופים סרוגים או הדומים מפנקים, שישמשו אותנו למקומות אירוח נוספים ואינם תופסים מקום רב בחלל. בנוסף, אם ברצוננו להכניס אווירה חמימה בתקופת החורף בפרט ובעיצוב בכלל, אני ממליצה להשתמש בחומרים טבעיים כמו עץ ובטקסטיל עשיר כמו קטיפה וצמר בצבעים מעושנים וטבעיים. רצוי להשתמש בגוונים טבעיים כבסיס, היות והאור בחוץ לעיתים אפרפר וקודר וכמובן שאנו רוצים להכניס חמימות ובהירות, עם המון חום ואנרגיות טובות לבית. הגוונים הטבעיים משתלבים כמעט עם כל סגנון עיצובי וניתן לעבוד איתם עם כל קשת הצבעים.

האקססוריז והטקסטיל גם הם תורמים רבות לעיצוב חורפי – החל משטיחים, ריפוד, כריות ועד שמיכת צמר מזמינה, הפרוסה על ספת הסלון. גם נרות או עששיות תורמים לאווירה חמימה ונעימה. וכמובן להאיר את הבית בתאורה טבעית ולהכניס את הפריחה של החורף לבית. אנו מבלים את רוב הזמן הפנוי בחללים שבבית, לכן חשוב שנרגיש את החום שבבית ושיהיה נעים. פשטות היא התחכום האולטימטיבי, כך אמר לאונרדו דה וינצ'י – ואני מאמינה כי תוספת של אביזרים פשוטים יכולה לשנות אווירה וליצור משהו חדש ומחבק.

שיהיה חורף נעים!