עיצוב פנים אקלקטי

עיצוב  פנים אקלקטי – היופי של MIX

להיות אקלקטי פירושו לא להיתקע בסגנון עיצוב או תקופה אחת;  להיות יצירתי ואמיץ באמצעות רעיונות משלך ולהרכיב דברים שאתה אוהב

לכל מה שאנחנו עושים, לכל מה שיש לנו ולדרך בה אנו חיים יש סיבה. יחד עם זאת, חלקנו יכולים לאהוב יותר וחלקנו יכולים לאהוב פחות. לכל אחד מאתנו טעם שונה כאשר הוא יוצר משהו. סטיילינג או עיצוב הם מאותם תחומים, בהם מחשבות וטעמים של אנשים יכולים להיות שונים.

סטיב ג'ובס אמר באחת מהרצאותיו: "עיצוב אינו רק איך משהו נראה ומרגיש, עיצוב הוא איך דברים פועלים".עיצוב אקלקטי בהחלט עונה להגדרה זו, בהקשר של  שילוב של סגנונות, מחשבות, אלמנטים הטרוגניים, מגמות, תקופות זמן ומרקמים, אשר יוצרים בסופו של דבר עיצוב שפועל כפיסת סגנון עיצוב אחד עם מוטיבים מאחדים ולא חלל מקרי, כאוטי ללא נושא ומטרה. חלקכם בוודאי תוהים  איך זה אפשרי עבור מגוון שונה של דברים להיות מעורבים יחד, ועדיין להישאר פיסת סגנון עיצוב אחד? במתכוון או שלא, הארכיטקטורה האקלקטית שנוצרה, ואשר רצתה למצוא סגנון חדש בסוף המאה ה-19, הביאה לצמיחת עיצוב הפנים כמקצוע נחשב של המושג "קישוט" – דקורציה. מכאן כמובן שמושקעים הרבה מאמץ, מחשבה ויצירתיות, כדי להפוך פרויקט בסגנון אקלקטי שיראה  נהדר ובו בזמן מחובר באופן הגיוני, כך שתיווצר הרמוניה בחלל. ישנם כמה אלמנטים כגון: ריהוט, צבע, מרקם וגימור, אשר מביאים לכך שהסגנון האקלקטי יראה כיצירת אמנות. אמנות אשר מביאה משהו יוצא דופן, אשר מושך  את עיניהם של אמנים, בייחוד את אלה שאוהבים מגוון רחב של סגנונות ומעדיפים עיצוב שאינו מושתת על עקרונות לפיהם הכל חייב להתאים בצורה מדוייקת, אנשים שאוהבים לחשוב מחוץ לקופסה כשזה מגיע לעיצוב הבית אשר להם נועד הסגנון הייחודי הנקרא אקלקטי.

המושג והסגנון האקלקטי קיימים שנים רבות. אמנם רק לאחרונה הפך סגנון זה למבוקש בעיצוב פנים, וניתן לראות עיצובים בסגנון זה לא רק באירופה אלא גם כאן אצלנו. הסגנון האקלקטי התחיל את דרכו באמצעות האמנויות והארכיטקטורה של אמנים חלוצים, אשר התגאו בעובדה שאינם דבקים בשום סגנון מסוים ואז יצרו הגדרה של סגנון אישי וייחודי.

מה מאפיין את העיצוב האקלקטי :

  • שילוב של ישן וחדש.
  • שימוש בחלל דומיננטי.
  • שילוב נעים של תקופות וסגנונות.
  • צבעים ניטראליים.
  • שימוש חדש בחומרים.
  • שימוש ייחודי בפריטי אמנות וריהוט.
  • חיבור פריטים באמצעות דפוס, צורה, מרקם, גימור או צבע.
  • לכל פריט יש את מקומו והשאיפה היא ולהמעיט ואך לשאוף למינימליזם בפריטים
  • פריטי עיצוב או ריהוט עשויים בעבודת יד ובעלי ערך סנטימנטלי ובעיקר מנוגדים.
  • לשמור את זה פשוט.
  • "פחות הוא יותר". 

אם כך למי מתאים העיצוב האקלקטי?

רוב האנשים נמשכים לכמה סגנונות של רהיטים, חלקם עכשוויים יותר וחלקם מסורתיים יותר. הגישה אקלקטית מאפשרת לבחור את כל החתיכות האהובות עלינו ולצרף אותם לחלל באופן מסורתי, כך שיצרו סוג של פאזל וחלל נעים והרמוני מצד אחד, ויחד עם זאת תמיד צריכה להיות הקפדה על שילובים של פריטים ייחודיים וצבעים חמים, אשר יוצרים ביחד מראה ייחודי המתאים לטעם האישי. האנשים שבוחרים לאמץ סגנון זה הם אנשים המאמינים בדרך זאת מתוך פילוסופיה אישית לחיים, שאוהבים לחשוב מחוץ לקופסה ובכלל עוד יותר, כשזה מגיע לעיצוב הבית. עיצוב אקלקטי הוא המשחק האולטימטיבי מבחינתם, של שילוב והתאמה, מיזוג קווים נקיים, שילוב  חפצי נוי ואמנות ובעיקר חפצים שקיבלו בירושה ויש להם ערך סנטימנטלי גדול עבורם.

איך לא לעשות טעויות ולהעמיס על החלל שלא יראה כאוטי? כאשר מוצאים  את האיזון הנכון, מרגישים זאת באופן אינסטינקטיבי. אבל אם יש ספק קטן, נסו את הטריק הזה: צלמו תמונה של השטח שלכם ופשוט לימדו אותו.  מה צועק לך מדי?  מה לא מתחבר? ואז פשוט לנפות את אותם אלמנטים צעקניים.  בסופו של דבר, התוצאה צריכה להיות כזו של בית מחבק וחם, המשרה אווירת רגיעה וכיף.

הסגנון האקלקטי מציב ערך-על ייחודי ובלתי צפוי, וחוגג את האמנות של ההפתעה. עם קצת אומץ וחשיבה מאורגנת, בהחלט אפשר ליצור חלל מעניין ,שונה ומיוחד, והוא בעיקר שלכם.