למה לי מעצב פנים?

למה לי מעצב פנים?

אז איך מעצבים בית כמו במגזין עיצוב ושעדיין יתאים לצרכינו? האם ניתן לעשות זאת לבד או עם מעצב פנים? אלה שאלות שתמיד עולות בשלב הבנייה, השיפוץ או השדרוג וזה הזמן לבדוק זאת

הדרך הטובה ביותר, וגם החסכונית בסופו של דבר, ליצור בתים מעוצבים, בצורה שתהיה גם אסתטית ועונה על הצרכים שלכם, היא באמצעות מעצב פנים. עיצוב פנים תפס תאוצה משמעותית וחשיבתית בעשור האחרון. מעצבי פנים, הלומדים לתואר או תעודה במכללות ו/או באוניברסיטה, עוברים את ההכשרה המתאימה, בכדי לתת לכם את המענה המקצועי והמתאים ביותר. לעתים אנו חושבים שנוכל לעשות זאת בעצמנו ודי במחשבה יצירתית בכדי לעצב את בית. אך, כשמתחילים לרדת לפרטים הקטנים, נראה שדברים רבים התפספסו על הדרך, ההוצאות היו גדולות הרבה יותר ממה שתכננו ולא הגענו להרמוניה העיצובית שציפינו לה. חלק מתפקידו של מעצב פנים הוא לדעת לשלב את כל המרכיבים וליצור פזל או חלל, שיתחבר ויהיה בעל אמירה עיצובית, אשר תשקף את האופי של הדיירים ותענה על צרכיהם. המעצב ייתן דגש לתכנון וחלוקה פנימית מחדש של החדרים בבית, ע"י אלמנטים עיצוביים שיבואו לידי ביטוי בריהוט, תקרה עיצובית (גבס), תכנון מטבח, מקלחות, נגרות מיוחדת ו- Home Styling "הלבשת הבית"  עד כדי מתן תשומת לב לפרטים הקטנים ביותר.

מהם השלבים עם מעצב פנים?

  • פגישת הכרות עם הלקוח וגיבוש קונספט – בכדי להתחיל לעבוד עם מעצב פנים ולאחר שעשיתם השוואת מחירים ובדקתם את הכימיה בינכם, השלב הראשון יהיה לקיים פגישת קונספט. הפגישה תעסוק בבניית פרוגראמה – בדיקת הצרכים שלכם, חלומותיכם ואף רצוי להביא צילום / פריט / תמונה, שמהווה איזשהו בסיס לבית שאתם חולמים עליו. מעצב הפנים נחשף בפגישה לא רק לחזון העיצובי שלכם, אלא גם לאופי ולצרכים שלכם. הוא ידע לחבר את הדברים יחדיו לכדי מציאות מתוכננת, עד לפרטים הקטנים.
  • בחירת צבעים וחומרים – השלב השני, אחרי שנבחרה תכנית העמדת הריהוט ותכנון הפנים, הוא בחירת פלטת הגוונים, שיאפיינו את הקונספט שנבחר. בחירת חומרים וגוונים חייבת להתחבר וליצור הרמוניה ואחדות בחלל הבית כולו. ניתן להתפרע עם הצבעים בחדר השינה וחדר הילדים אך המטבח, הסלון ומסדרונות הבית, שלרוב מקושרים זה לזה, רצוי שישמרו על קו צבע דומה, אם לא זהה. בחירת הגוון באה לידי ביטוי לא רק בקירות ובתקרות הבית אלא גם בבחירת ריהוט, אקססוריז וכו'.
  • בחירת ריהוט – נגרות או ריהוט מן המוכן? אחד הדברים החשובים בתכנון בית, דירה או עסק, הוא מקומות אחסון שישתלבו בעיצוב החלל, מבלי שיתפסו פוקוס. לכן בחירת סוג הריהוט ומיקומו בחלל הבית יהווה בסיס חשוב לעיצוב הבית. ישנן חברות שניתן לקנות מהן ריהוט מוכן ולהתאימו לחלל ולחסוך עלויות, אך לעיתים לא מן הנמנע לתכנן נגרות ספציפית לחלל מסוים, על מנת לתת מענה פרקטי ועיצובי. יש לבחון כל חלל בבית בנפרד ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר. הריהוט חייב להתחבר לקונספט ולכן יש לו משמעות רבה.
  • תפקיד התאורה וגופי תאורה – אין ספק שהתאורה מהווה את אחד הקריטריונים המשמעותיים ביותר בעיצוב. בית מעוצב בצורה נפלאה, שיכלול אך ורק תאורת פלורסנט, יעיב על כל העיצוב של הבית ולא ייתן את האווירה המתאימה. התאורה צריכה ללכת יד ביד עם האופי של החלל. המבחר הרחב של גופי תאורה מאפשר ליצור תאורה ייחודית לכל חלל בבית. להנמכות התקרה יש תפקיד נרחב בהדגשה או אי הדגשה של התאורה. לדוגמא, לתאורה נסתרת יש משמעות ליצירת אוירה מחד ולהדגיש אלמנט מסוים מאידך. תפקיד התאורה מאוד חשוב בחלל וכדאי להתייעץ עם מומחה לתאורה.

את כל השלבים האלה ניתן לתרגם להדמיית תלת ממד להמחשה, לשם בחינת פנימיות ועיצוב המבנה על מנת לחוות את המראה החדש של ביתכם.