חדרי ילדים - לא מה שהיה פעם

חדרי ילדים – לא מה שהיה פעם

אם כבר לעצב חדרי ילדים ונוער, אז ללכת בגדול. למעשה עיצוב חדרי ילדים פותח עולם חדש של אפשרויות עיצוב מרגשות, אפילו עבור חללים קטנים. בשבילנו המעצבים זה התירוץ המושלם להיות נועז, אמיץ או קסום – בין אם זה חדר לנערים ונערות או חדרי ילדים ותינוקות

בבואנו לעצב חדר ילדים, עלינו להתייחס לדרישות היומיומיות של חיי המשפחה ולצרכי הילדים על פי גיל כמובן, אך בראש וראשונה בבטיחות כשמדובר בחדרי תינוקות ופעוטות.

ראשית עלינו לתכנן פונקציונאלית את החדר, בהתאם לדברים הבסיסיים היומיומיים שהילד צריך. לאחר מכן נתייחס לרקע של החדר, הכולל: רהיטים, בדים, אביזרים, צבעים והרבה דמיון. חדר הילדים הוא החדר המרכזי של הילדים וככזה חשוב שיהיה איכותי ובטוח ויחד עם זאת שיתאים לאופיים ולרעיונותיהם. בעצם, צריכים להימצא שני אלמנטים בחדרי ילדים: בטיחות וכיף. לגבי החלק הכיפי יש לחשוב על פריטים או עניינים שהם אוהבים כגון אסטרונומיה, איכות סביבה, סרטים, מוסיקה או תחביב שהם עוסקים בו.

מה בעצם הילדים צריכים ורוצים בחדרם? הם רוצים ליהנות מחופש הפעולה ולעשות את מה שהם אוהבים. באופן טבעי הם נמשכים לחפצים צבעוניים בתוך ומחוץ לבית, ובעת התכנון עלינו לתת להם ביטוי לחלומותיהם, ולנסות להפוך את הדמיון שלהם למציאות עד כמה שניתן. אנו רואים שהילדים של היום נהנים לבלות שעות ארוכות יותר בבית בכלל, ובחדרם בפרט, לכן עלינו להפוך את מרחב המחיה שלהם למעניין, שובב וכיפי, אך כשמדובר בקטנים גם בטיחותי. ניתן לומר שחדר הילדים הוא לא סתם עוד חדר בבית, אלא המקום בו הם מבלים את עיקר זמנם: הם ישנים ומתעוררים, משחקים, מארחים חברים, לומדים, אוהבים ובעיקר גדלים. החדר הוא גם הבסיס של זיכרונות ילדות ושותף מרכזי ליצירת חוויות אשר ילוו אותם כל חייהם. את חלקם אף ילווה עד הרגע שיעזבו לעצמאות.

את עיצוב חדר הילדים עלינו להתאים לתקופות ושלבי התפתחות של הילדים, וכשחושבים על עיצוב צריך לחשוב על צבע, צבע ועוד צבע. לשלב גוון אהוב על הקירות או טפט שיתן רקע מעניין לריהוט, אך בכל מצב אני תמיד בעד להישאר עם ריהוט ניטראלי, שלא צריך להחליפו כאשר הילד גדל. בעוד שהרהיטים צריכים להיות מתאימים לגיל של הילד, צריך לחשוב על ריהוט שהוא שיכול לגדול איתו. המיטה הראשונה יכולה להיות מיטה וחצי כבר מההתחלה. לרכוש שידות וארונות שיכולים להתאים לאורך שנים ולשקול מיטת קומות כאשר שני אחים חולקים את אותו חדר, או לחילופין מיטה נפתחת. ככל שהם מתבגרים וכבר לא רוצים לחלוק את אותו חדר תמיד ניתן להוסיף שולחן מתחת למיטה העליונה. כאשר מדובר בתינוקות ופעוטות ויש הרבה צעצועים, משחקים וספרים, מקומות אחסון הם מילת המפתח. אחסון יכול לבוא לידי ביטוי גם במגירות וגם בארגזים, העונים על כמה פונקציות: ישיבה, אחסון, ניידות וכלי משחק בפני עצמו. אך כפי שאמרתי בהתחלה – הצבע הוא מה שעושה את חייו של הילד יצירתיים ומהנים, ולכן עלינו לתת לו ביטוי בהתאם לרצונותיו ודמיונו של הילד.

תפקידנו, כמעצבי הפנים, לדאוג ליצור חלל מתאים לילד ולצרכיו, ולא פחות חשוב – חדר שיהיה מאורגן עם מקומות אחסון והרבה דמיון ויצירתיות. אז אם החלטתם לעצב לילדכם את החדר, שתפו אותו וביחד תוכלו ליצור סביבה מהנה וכיפית.